En catàleg

MARIANO PENSOTTI

Incansable creador, aquest director i autor argentí amb un fort lligam amb el cinema i les arts plàstiques va agafar el centenari de la revolució russa per reflexionar sobre la petjada que va deixar aquest moviment revolucionari en la societat i la cultura, i més especialment –a partir del relat de tres dones– en l’alliberació de la dona. Adaptant algunes idees formals de l’avantguarda soviètica, Pensotti construeix una gran nina russa, una matrioixca teatral, per compartir amb el públic l’esperit trencador i inconformista d’un temps on tot semblava possible.

En catàleg

Caín & Caín

1 mes ara fa

EDUARD FERNÁNDEZ - PEP RAMIS - MARÍA MUÑOZ

Caín & Caín és una aproximació a la idea de dualitat.  La relació de dos homes que no són sinó el desdoblament d’un de sol. Caín mata a Abel per amor, entregant-lo com a ofrena al seu pare. Caín és, des de llavors, el condemnat a ser el portador de la dualitat que era en un principi. Una història que conté moltes preguntes i enigmes sense resoldre i que dibuixa pulsions i situacions  humanes que podem reconèixer encara avui: la figura del pare exigent, la pèrdua de la infantesa, el primer assassinat, la senyal de Caín, la terra de Nod on és expulsat, la inevitabilitat del destí. El text i el treball corporal són les eines essencials d’una obra que recau, en gran mesura, sobre la interpretació dels dos actors.

En catàleg

THOMAS WALLNER - EVA KÜPPER

El 2010, Alain Platel va preguntar a diversos artistes transsexuals i drag queens de seixanta i setanta anys si volien actuar per última vegada al seu espectacle Gardenia, que es va acabar convertint en un èxit mundial. Un cop finalitzada la gira, van deixar el protagonisme i van tornar a les vides tranquil·les que havien deixat enrere. El documental intercala fragments de Gardenia amb entrevistes en què els intèrprets parlen sobre les decisions que van prendre, anant en contra de les convencions per complir el seu desig de convertir-se en ells mateixos, sobre el coratge de lluitar per aquest dret i sobre la por a la soledat i al declivi físic, sense renunciar mai a la recerca eterna d’amor i felicitat.

En catàleg

Insomni

1 mes ara fa

XAVIER BOBÉS

Insomni és un espectacle de teatre d’objectes que aprofundeix en l’expressivitat poètica d’allò quotidià, creant una dramatúrgia visual mitjançant la manipulació d’objectes i una instal·lació plàstica i sonora. Els objectes triats estan completament destruïts i només queda la silueta. Aquests objectes es converteixen en reminiscències del pensament de tots aquells que els han manipulat, i juntament a ells, un personatge que comparteix aquest estat de vigília, d’alerta. Encarnen un paisatge de la condició humana, un testimoni poètic de la seva evolució i de la seva elecció en el dia a dia.

En catàleg

Julia

1 mes ara fa

CHRISTIANE JATAHY

Per què hem de triar entre cinema o teatre si podem tenir-ho tot alhora? En aquesta Senyoreta Júlia a la brasilera som voyeurs forçosos de la relació més turmentosa de la història del teatre, gràcies a un joc de càmeres a l’escenari que expandeix i amplifica el més mínim detall. No podeu parar de mirar, sembla dir-nos Christiane Jatahy, una de les experimentadores més interessants de la nova escena brasilera. Al Rio actual, la capriciosa Júlia seduirà el majordom, que aquí és negre, i desfermarà la guerra de sexes i classes. Cinema en viu o teatre filmat, el millor de cada gènere conviu en aquest aplaudit Strindberg: l’escalfor única de tenir els actors a tocar i la imbatible força d’un primer pla.

En catàleg

Kassandra

4 setmanes ara fa

SERGIO BLANCO - SERGI BELBEL

Cassandra significa en grec antic “la que enreda els homes”. Una endevina que per despit d’un déu no rebrà mai el més mínim crèdit per als seus pronòstics. Sergio Blanco, el prestigiós autor i director uruguaià, torna al festival amb un monòleg per desmitificar el mite. Cassandra és ara un noi amb nom de noia, que viu al marge, que sobreviu del contraban i que s’expressa en una llengua que no és la seva ni la de l’autor. Una obra escrita en un anglès molt bàsic, comprensible per tothom. A través de les seves històries passades, Kassandra ens explica les nostres històries presents: les nostres insuportables guerres, les nostres infortunades Troies.

En catàleg

L’empestat

1 mes ara fa

JORDI ORIOL - INDI GEST

L’empestat és una perversió de La Tempesta de Shakespeare, basada en la figura de Caliban, però també la d’Ariel. És una reescriptura tan personal i juganera del clàssic com ja ho era La caiguda d’Amlet (TA 2007) respecte de Hamlet. I, com aleshores, l’altre gran referent és Albert Camus (allà, La caiguda; aquí La pesta). A les mans de Xavier Albertí i aquest cop acompanyat de l’actor i músic Carles Pedragosa, Jordi Oriol torna a presentar-nos un treball en què el text i la música juguen un paper similar: el d’un treball acústic per empastar-nos del seu bon gust rítmic, poètic, gramàtic i dramàtic.

 

*Dates per confirmar*

En catàleg

CLAUDIO TOLCACHIR

Una família al límit de la dissolució, una convivència impossible. La incapacitat per parlar d’allò que ens passa. L’omissió de la família Coleman és la versió catalana d’un dels espectacles argentins més aplaudits i representats dels últims temps. Un text ple d’humor que, des que es va estrenar l’any 2005, han gaudit més de 262.000 espectadors de 22 països diferents. Serà el mateix Claudio Tolcachir —autor i director del muntatge original— qui dirigirà la versió catalana, traduïda per Jordi Galceran, l’autor d’El mètode Grönholm i El crèdit, i interpretada per Roser Batalla i Josep Julien, entre d’altres.

En catàleg

La caiguda de l’H

4 setmanes ara fa

JORDI ORIOL - INDI GEST

Jordi Oriol i Xavier Albertí van deixar que Hamlet perdés la hac en la seva infinita caiguda de príncep turmentat del segle XXI, caiguda que va començar a Temporada Alta. Per les seves afinitats electives només era qüestió de temps que aquest tàndem es trobés en aquest espectacle d’ironia subtil. Una proposta transgressora amb música a càrrec del mateix Jordi Oriol. Un joc teatral obsessionat per les paraules, el pensament i el tòpic del dubte; i també sobre la mateixa idea del monòleg. Joc i irreverència envers els clàssics.

 

*Dates per confirmar*

En catàleg

GUY CASSIERS - LLUÍS HOMAR

Pel prestigiós director belga Guy Cassiers, La néta del senyor Linh és un projecte europeu. Una idea compartida per Temporada Alta en la seva aposta decidida per col·laborar amb els creadors més importants del continent europeu en la manera de crear la peça i en el fons del conflicte que retrata. En cada nou muntatge estrenat a ciutats europees, el monòleg basat en la novel·la de Philippe Claudel s’adapta a la llengua, la cultura i la personalitat de l’actor que assumeix el text. A Catalunya, Lluís Homar. I en el fons, perquè aquesta faula sobre l’exili, la soledat i la identitat és també una metàfora sobre l’estat de confusió en què viu Europa.

Nous formats

Lázaro

3 setmanes ara fa

LAGARTIJAS TIRADAS AL SOL

Lázaro és la contribució de Lagartijas tiradas al sol al cicle My documents, coordinat per Lola Arias. Conferències perfomàtiques a distància per descobrir les obsessions secretes dels creadors. Luisa Pardo i Gabino Rodríguez van decidir reflexionar sobre tot allò que significa ser actor, ficar-se a la pell d’un altre. La història d’un actor que decideix convertir-se en una altra persona. Un actor mexicà de cinema i teatre (Gabino Rodríguez) que un dia va decidir deixar de ser ell mateix. I la pregunta és: realment podem deixar de ser qui som?

 

*L'espectacle comença a les 20h, però es podrà accedir a l'espai Zoom 30 minuts abans*

En catàleg

HOFESH SHECHTER - COL·LECTIUS LOCALS

Aquest treball intensiu de creació en què s’implica la Hofesh Shechter Company amb ballarins i músics locals no professionals de Salt i Girona va convertir la primera aparició del reputat coreògraf Hofesh Shechter a Temporada Alta en tota una experiència. Era l’any 2010 quan Shechter va estrenar amb la seva companyia la crua fisicalitat de Political mother, i l'any 2015 va presentar per primera vegada a l’Estat aquest format. D’acord amb l’essència de la peça, el coreògraf té l’objectiu de plantejar nous discursos des de l’art.

Nous formats

Miss Univers

3 setmanes ara fa

JUANA DOLORES

Una de les 15 vinyetes cinematogràfiques de la pel·lícula Masculin Féminin (1966) de Jean-Luc Godard correspon a l’entrevista que el protagonista, el Paul, fill del marxisme, fa a l’Elsa, Mademoiselle 19 anys, una noia que no té una imatge d’ella mateixa basada en la figura de l’intel·lectual i/o el revolucionari, que, simplement, és feliç amb tots els avantatges que li ha proporcionat ser escollida “la més guapa”: fama, viatges, luxes. El socialisme, la guerra de Vietnam, el vot femení i la píldora anticonceptiva són algunes de les qüestions polítiques sobre les que Miss 19 opina tímida i desconcertada; per altra banda, però, no dubta gaire en expressar el seu entusiasme pels Estats Units, un país on, considera, les dones tenen un paper més important que a França. A partir de la imatgeria entorn els concursos de bellesa, la dicotomia entre la masculinitat i la feminitat, i amb la poètica d’aquesta breu peça cinematogràfica com a principal referent, la qual va protagonitzar en un taller d’Interpretació dirigit per Joan Ollé mentre cursava els seus estudis a l’Institut del Teatre, Juana Dolores, ara, interpreta una Miss Univers que reflexiona sobre el concepte d’erotisme en Georges Bataille mentre és entrevistada en un terrat de Barcelona des del qual es pot veure el Centre Penitenciari d’Homes de Barcelona conegut popularment com presó La Model.

Nous formats

RODRIGO GARCÍA

Rodrigo García va aprofitar el confinament per escriure una websèrie de set capítols per a cinc intèrprets que no han assajat mai junts en un mateix lloc: Florencia Vecino, Angélica Liddell, Volmir Cordeiro, François Chaignaud i Denis Lavant. Històries entrellaçades i un narrador. Un vol fer el remake de la pel·lícula Barry Lyndon, l’altre fa vambes de tennis reciclades molt cares. També apareix una anabaptista una mica estranya. I moltes sorpreses més en una experiència inèdita de teatre i instal·lació audiovisual.

Nous formats

RODRIGO GARCÍA

Rodrigo García va aprofitar el confinament per escriure una websèrie de set capítols per a cinc intèrprets que no han assajat mai junts en un mateix lloc: Florencia Vecino, Angélica Liddell, Volmir Cordeiro, François Chaignaud i Denis Lavant. Històries entrellaçades i un narrador. Un vol fer el remake de la pel·lícula Barry Lyndon, l’altre fa vambes de tennis reciclades molt cares. També apareix una anabaptista una mica estranya. I moltes sorpreses més en una experiència inèdita de teatre i instal·lació audiovisual.

Nous formats

RODRIGO GARCÍA

Rodrigo García va aprofitar el confinament per escriure una websèrie de set capítols per a cinc intèrprets que no han assajat mai junts en un mateix lloc: Florencia Vecino, Angélica Liddell, Volmir Cordeiro, François Chaignaud i Denis Lavant. Històries entrellaçades i un narrador. Un vol fer el remake de la pel·lícula Barry Lyndon, l’altre fa vambes de tennis reciclades molt cares. També apareix una anabaptista una mica estranya. I moltes sorpreses més en una experiència inèdita de teatre i instal·lació audiovisual.

Nous formats

RODRIGO GARCÍA

Rodrigo García va aprofitar el confinament per escriure una websèrie de set capítols per a cinc intèrprets que no han assajat mai junts en un mateix lloc: Florencia Vecino, Angélica Liddell, Volmir Cordeiro, François Chaignaud i Denis Lavant. Històries entrellaçades i un narrador. Un vol fer el remake de la pel·lícula Barry Lyndon, l’altre fa vambes de tennis reciclades molt cares. També apareix una anabaptista una mica estranya. I moltes sorpreses més en una experiència inèdita de teatre i instal·lació audiovisual.

Nous formats

RODRIGO GARCÍA

Rodrigo García va aprofitar el confinament per escriure una websèrie de set capítols per a cinc intèrprets que no han assajat mai junts en un mateix lloc: Florencia Vecino, Angélica Liddell, Volmir Cordeiro, François Chaignaud i Denis Lavant. Històries entrellaçades i un narrador. Un vol fer el remake de la pel·lícula Barry Lyndon, l’altre fa vambes de tennis reciclades molt cares. També apareix una anabaptista una mica estranya. I moltes sorpreses més en una experiència inèdita de teatre i instal·lació audiovisual.

Nous formats

RODRIGO GARCÍA

Rodrigo García va aprofitar el confinament per escriure una websèrie de set capítols per a cinc intèrprets que no han assajat mai junts en un mateix lloc: Florencia Vecino, Angélica Liddell, Volmir Cordeiro, François Chaignaud i Denis Lavant. Històries entrellaçades i un narrador. Un vol fer el remake de la pel·lícula Barry Lyndon, l’altre fa vambes de tennis reciclades molt cares. També apareix una anabaptista una mica estranya. I moltes sorpreses més en una experiència inèdita de teatre i instal·lació audiovisual.

Nous formats

RODRIGO GARCÍA

Rodrigo García va aprofitar el confinament per escriure una websèrie de set capítols per a cinc intèrprets que no han assajat mai junts en un mateix lloc: Florencia Vecino, Angélica Liddell, Volmir Cordeiro, François Chaignaud i Denis Lavant. Històries entrellaçades i un narrador. Un vol fer el remake de la pel·lícula Barry Lyndon, l’altre fa vambes de tennis reciclades molt cares. També apareix una anabaptista una mica estranya. I moltes sorpreses més en una experiència inèdita de teatre i instal·lació audiovisual.

GUILLEM ALBÀ - JOAN ARQUÉ - CLÀUDIA CEDÓ

Traslladar una obra de paper a escena mai és fàcil, però Albà i Arqué han fet d’aquest recent best-seller català, amb dramatúrgia de Clàudia Cedó, una obra poètica i evocadora de la màgia que Solà va impregnar en les seves pàgines. A través d’una escenografia abstracta, simple i preciosista, marca també de la casa de La Perla 29, la història ens acosta a la duresa de la vida de muntanya al Canigó través de la mirada d’una família, víctima de la imprevisibilitat de la natura i els seus misteris sempre presents. Una faula on parlen tots els éssers -fins i tot la pròpia muntanya-, que bareja els mites i la crua realitat, vius i morts. Un conte etern i contemporani amb la música de fons i en directe de Judit Neddermann.

En catàleg

Rojo reposado

1 mes ara fa

GUY CASSIERS - DIRK ROOFTHOOFT

Una adaptació de la novel·la autobiogràfica de Jeroen Brouwers, Bezonken rood, que evoca les seqüeles d'un captiveri en un camp de concentració japonès durant la Segona Guerra Mundial. Cassier aposta per un muntatge atrevit, un monòleg en el qual l'actor Dirk Roofthooft porta tot el pes de l'obra ajudat per un sistema de càmeres i de so que permeten veure tot el que passa a l'escenari, copsant els sentiments del protagonista i donant una perspectiva diferent al monòleg.

En catàleg

Terra baixa (CAST)

1 mes ara fa

PAU MIRÓ - LLUÍS HOMAR

Terra baixa ha estat una referència per a Lluís Homar tota la vida. Després de fer l’obra de Guimerà als 16 anys va decidir ser actor, i un moment molt recordat de la seva trajectòria l’hem de situar al 1990, com a protagonista de la mítica posada en escena de Fabià Puigserver. Ara Homar assumeix els papers de l’obra sol a l’escenari: ja no tan sols l’ingenu Manelic, que baixa de la terra alta al fangar de les passions humanes més turbulentes, sinó també la Marta i fins i tot l’amo Sebastià, és a dir, la Caputxeta i el Llop alhora. Pau Miró concentra en un actor la universalitat del clàssic català.

En catàleg

PAU MIRÓ - LLUÍS HOMAR

Terra baixa ha estat una referència per a Lluís Homar tota la vida. Després de fer l’obra de Guimerà als 16 anys va decidir ser actor, i un moment molt recordat de la seva trajectòria l’hem de situar al 1990, com a protagonista de la mítica posada en escena de Fabià Puigserver. Ara Homar assumeix els papers de l’obra sol a l’escenari: ja no tan sols l’ingenu Manelic, que baixa de la terra alta al fangar de les passions humanes més turbulentes, sinó també la Marta i fins i tot l’amo Sebastià, és a dir, la Caputxeta i el Llop alhora. Pau Miró concentra en un actor la universalitat del clàssic català.

Es mostren els resultats 1 – 24 dels resultats 33

ATENCIÓ

Has acabat de veure la previsualització del vídeo. Si vols veure el vídeo sencer, el pots comprar individualment (video_price€), o comprar una subscripció amb accés il·limitat als concerts des de 7,99€ al mes.


ATENCIÓ

Aquest concert és gratuït per a tots aquells usuaris que estiguin registrats a L’Auditori Digital. Si ja tens un compte a la plataforma, només has d’introduir les teves credencials. Si no és així, registra’t abans.


SUBSCRIU-TE PER 7,90 € AL MES

Estàs a punt d'adquirir aquest vídeo per video_price €. T'informem que et pots subscriure per 7,90€ al mes i gaudir de tots els continguts amb accés il·limitat. Vols continuar amb aquesta transacció?